영원하고 무한한 자아


그대가 정말로 깨어날 때, '자신이 깨어있다고 느꼈던 것은 단지 꿈에 불과했다'는 것을 즉시 알게 될 것이다. 그때 그대는 나와 실재 안에서 늘 하나였다는 걸 깨닫게 될 것이다. 그대가 잠에서 깨면 꿈이 사라지듯, 이때도 다른 모든 것들은 사라질 것이다. 그때 그것들은 존재하기를 그칠뿐 아니라, 실제로 존재한 적도 없었다는 걸 알게될 것이다.


탄생에서부터 죽음까지, 그대는 계속해서 자라난다. 자신이 어디로부터 와서 어디로 가는지 관심도 없고 알지도 못한 채, 처음에는 어렸다가 그 다음에는 나이가 들고 죽는다. ‘나는 누구인가?’에서부터 ‘나는 신이다’까지는, 시간 속에서 시대와 시대를 거쳐야 하는 정말로 길고 긴 꿈이다. 그러나 그대의 참된 자아인 신을 깨닫는 순간, 그 꿈 역시 그대 고유의 존재가 지닌 영원성과 무한함 안에서는 결코 존재한 적도 없었다는 걸 알게 된다.


이곳의 모든 개체들과 다른 곳의 모든 개체들은 동일한 하나로서, 결코 분리되지 않는 신이다. 나는 이 전체 창조*의 과정에 책임이 있기 때문에 이렇게 말하는 것이다. 만일 내가 여기 있지 않다면, 그대도 여기 없을 것이고, 물질적(gross), 기적(sutble), 정신적(mental) 세계의 우주 만물도 여기에 없을 것이다. 즉, 모든 것은 내가 존재하기 때문에 존재하는 것이다.

그대의 경우에도, 그대가 존재하기 때문에 창조의 전체 과정이 존재하는 것이다. 그대가 깊이 잠들었을 때, 그대의 모든 것 - 몸, 마음, 세상과 우주- 는 사라지고, 깊은 잠 상태, 즉 가장 근원적인 ‘신의 초월 초월 상태’(beyond-beyond state of God)에 든 것이다. 그때 상대성이라는 환상에 초점을 맞추느라 피곤해진 그대의 의식은, 그대 안에서 휴식한다.

가장 근원적인, ‘신의 초월 초월 상태’에서 신선해진 뒤 그대의 의식은 잠 속의 꿈으로 빠져들며, 그런 다음 ‘창조의 꿈’ 안에서 다시 깨어난다. 이 창조의 꿈은 계속하여 거듭해서 그대로부터 나와서 그대에게 비춰진다.

이 ‘잠 - 꿈 - 깨어남'의 반복되는 과정은, 그대가 깊은 잠 상태(즉 신과 하나인 의식)에서 깨어나지 못하기 때문에 생겨난다. 그래서 그대는 '잠 속의 꿈'이나 '창조의 꿈'에서 잠들어 있거나 계속 꿈을 꾸는 것이다.


오직 그대가 진정한 의미(신성 실현)로 깨어날 때, 그대 홀로(God) 존재하고 다른 것은 아무 것도 없다(nothing)는 사실을 알게 될 것이다. 시간 속에서 수많은 주기와 주기를 거친 뒤에야 한 사람은 자신의 신의 의식 상태를 얻을 수 있고, 자신의 무한한 의식은 이원성이라는 모든 환상으로부터 영원히 자유로움을 알게 된다.

전체 창조의 과정은 생각들의 연극이다: 마음(mind)의 결과물이다. 그대를 묶는 것도 그대의 마음이고, 그대를 자유롭게 하는 수단도 마음이다. 그대는 영원히 자유롭다. 그 무엇에도 구속되지 않는다.

그러나 마음은 이원성의 환상 안에 그대를 옭아매려 하기 때문에, 나에게 이런 얘기를 들은 것만으로 그대는 자유를 깨달을 수 없다. 그래서 그대는 내가 말하는 것을 이해하지만, 단지 이해만으로는 내가 말하는 진리를 체험할 수 없는 것이다.


이 진리를 위해, 그대는 자신의 마음을 멈추게 하고 결국은 뿌리뽑히게 해야 한다. 그대가 나를 진정한 모습대로 보자마자 다른 모든 것들은 사라질 것이며, 그대를 자신의 고유의 영원하고 무한한 자아로서 발견하게 될 것이다.



[창조*창조는 마음 안에서 계속해서 일어나며, 일단 한 사람이 '신성 실현'(God-realization)이나 '신성 합일'(Union with God)의 실재를 인정하면 그 개체는 '모든 창조의 과정이 자신으로부터 흘러왔고, 전체 창조에 자신이 책임이 있으며, 이 모든 창조 과정이 자신 안에서 하나'라는 단순한 진리를 말하게 된다. 이는 아바타에게도 적용된다, 물론 아바타와 신과의 합일을 뒷받침하는 메커니즘은 다르겠지만 말이다. - 돈 스티븐스]




ETERNAL AND INFINITE SELF


When you really wake up you will know at once that what you felt to be wakefulness was just dreaming. Then you will realize that you and I are and always have been one in reality. All else will then disappear, just as your ordinary dreams disappear on waking. Then they not only cease to exist, but they are found never to have really existed.


From birth to death you keep on growing. First you are young, then you grow old and die without knowing or caring from whence you came or whither you go. From "Who am I?" to "I am God" is just one long, long dream covering ages and ages in time. But this too is found never to have existed in the eternity and infinitude of your own existence, at the moment you realize your real self, or God.


Every individual here and elsewhere is the same one, ever-indivisible God. I say this because I am responsible for the whole creation. If I am not here, then not only will you not be here but the whole creation with all its gross, subtle and mental spheres will not be here. In short, everything exists because I exist.


In your case also the whole of creation exists because you exist. When you sleep soundly, then for you everything — body, mind, world and the universe — vanishes and is absorbed in your sound-sleep state, the most-original, beyond-beyond state of God. Then your consciousness, tired of focusing on the illusion of duality, is at rest within you.


After being refreshed in the most-original, beyond-beyond state of God, your consciousness plunges you first into the dreams-in-sleep, and then you wake up once again within the dream of creation. This dream of creation emanates again and again from you and for you.


This process of repetitive sleeping-dreaming-awakening is a result of your inability to wake up in your sound-sleep state (i.e. conscious union with God). Therefore alternately you remain asleep or keep dreaming either the dreams-in-sleep or the dreams of creation.


It is only when you wake up in the true sense (God-realization) that you find that you alone (God) exist and that all else is nothing. Only after cycles and cycles of time can one attain one's own conscious state of God and find that one's infinite consciousness is eternally free of all illusion of duality.


The whole of creation is a play of thoughts: the outcome of the mind. It is your own mind which binds you, and it is also the mind which is the means of your freedom. You are eternally free. You are not bound at all.

But you cannot realize your freedom by merely hearing this from me, because your mind contrives to entangle you in the illusion of duality. Therefore you only understand what I am telling you, and mere understanding cannot make you experience the truth which I tell you.


For that truth, you must let your mind be halted and finally rooted out. Then, as soon as you see me as I really am, everything else will disappear and you will find yourself to be your own eternal and infinite self.


[creation*: It must be born constantly in mind that, once one grants the reality of God-realization or union with God, it follows immediately that such a God-realized individual would be speaking the simple truth when he said that all of creation flowed from him, that he was responsible for the whole of creation, and that all creation was one in him. This holds equally for the Avatar, despite the presumably different mechanics lying back of His oneness with God. —Don E. Stevens]